Vi er blevet spurgt en del om de løsninger, vi arbejder på sammen med Erply. Vi er glade for at kunne præsentere en af dem: Order Center til erhvervskunder, hvor du kan øge dine erhvervskunders konvertering og spare tid for sælgerne ved at implementere en meget omkostningseffektiv teknisk løsning.
Hvordan hjælper det iværksætteren?
Ordrer fra erhvervskunder er større og adskiller sig markant fra løsninger, der er bygget til privatkunder. Afhængigt af virksomhedens specifikke karakter foregår forretningen via e-mail, telefon og endda SMS. Her er nogle eksempler på kundeanmodninger:
“Send venligst de samme varer som sidste gang.”
“Har du X produkter på lager? Hvis ikke, så send os venligst Y, men halvt så meget.”
“Har du Z produkter på lager? Hvilken pris tilbyder du?”
For sælgeren betyder det kedelig genindtastning af data, ekstra tid brugt på at afklare og rette fejl. Tid, som sælgeren kunne have brugt på at identificere kundens behov og/eller på at foretage et mersalg. Kunden har ikke et godt overblik over de ordrer, der er afgivet, og er nødt til at spørge yderligere for at afklare situationen.
Vigtigst af alt vil kunden ikke kunne afgive ordren på det tidspunkt, de ønsker. Der er erhvervskunder, hvis forretningsspecifikationer kræver, at de bestiller efter lukketid, og sælgere kan også være utilgængelige af forskellige årsager. Ordrecentret hviler ikke, er ikke sygt eller skifter job.
Hvad gør denne løsning?
Vi har bygget e-handelsmiljøer til erhvervskunder i mere end 10 år, og vi kender vores kunders historier såvel som deres tekniske evner. Du kan læse mere om vores B2B-erfaring i dette blogindlæg og i Klick-casestudiet.
Den nye Order Center-løsning til erhvervskunder er bygget på MLP-princippet (Minimum Lovable Product) og omfatter:
- Erhvervskunden kan logge ind og se det sortiment, de har fået tildelt i forretningssoftwaren, med personlige priser eller gruppepriser.
- Lagerbeholdninger tages i betragtning, når produkter vises og bestilles, og lagerbeholdninger kan indstilles i forretningssoftwaren.
- Det er muligt at se de afgivne ordrer og at have flere ordrer åbne på samme tid. En enkel bestillingsformular, der går direkte ind i forretningssoftwaren som en ordre, faktura eller andet.
- Intuitiv brugergrænseflade, der også er mobilvenlig. Hosting inkluderet.
- …andre specialløsninger
Vi mener, at det er den løsning, der har den højeste ROI (Return of Investment) og den korteste TTM (Time to Market) på markedet. Læs nedenfor for at finde ud af, hvordan vi sikrer dette, og hvordan vi teknisk løser det.
Teknisk løsning
Erply har efter vores mening en god API, der gør det muligt at skabe fleksible løsninger til forbedring af forretningsprocesser, og det er også billigere at integrere med Magento, da der er et kompatibelt standardmodul (se her).
Den grundlæggende tekniske løsning. Erply har investeret i GoErp-laget, som giver os mulighed for at bygge løsninger som et lag direkte oven på Erplys forretningssoftware. I lægmandstermer – omkostningerne ved grænseflader elimineres, når der vises information, hvilket reducerer antallet af problemer af alle slags.
Vi stak hovederne sammen med Erply og skabte en bestillingsløsning, som små og mellemstore virksomheder har råd til. Processen var spændende for begge teams, da vi kunne tale åbent om vores erfaringer fra forskellige vinkler – hvordan det nye miljø ville være behageligt at bruge for både kunder og medarbejdere.
Selvfølgelig er der begrænsninger i løsningen, men som sagt har vi designet de første udviklinger, så de er til størst mulig gavn for vores kunder. Hvis du er interesseret og gerne vil have en demo, så kontakt os her.
Klik her for at læse et mini-case-studie, hvor vi skabte et e-shopping-miljø for ANNA KARIN KARLSSON, et svensk mærke, der sælger luksusbriller over hele verden.