Goldtime blev grundlagt i 1999 og nu Estlands mest kendte smykke- og urforhandler. Goldtime har en kæde på 26 butikker i Estland og nu også en moderne onlinebutik.
Historie
Goldtime har været kunde hos Lumav siden 2017, da Lumav begyndte at vedligeholde deres eksisterende e-butik baseret på Magento 1 Open Source. I 2021 blev det besluttet at tage butikken til næste niveau, og efter en forretningsanalyse blev der valgt en mere kraftfuld Magento-licens, nemlig Adobe Commerce. Som en af pionererne inden for e-business på det estiske marked besluttede Goldtime at være en af de første til at bruge PWA-teknologien (Progressive Web App) ved udviklingen af en ny butik.
Anerkendelse
Goldtimes e-business har fået ros fra både kunder og medarbejdere. I 2023 vandt Goldtimes nyeste e-butik E-Commerce Association’s People’s Favorite titel i kategorien smykker og tilbehør, som var målet, der blev sat, da siden blev oprettet. Tillykke!
Adobe Commerce og PWA-løsning
Som et premium brand er Goldtime forpligtet til at give sine kunder den bedste shoppingoplevelse, og i samarbejde med Lumav-teamet blev der foretaget en række vigtige ændringer i den nye løsning:
- Brugervenligt design, der først og fremmest er rettet mod mobile enheder. Vi analyserede brugeradfærd, konkurrenters løsninger og tendenser i verden, før det nye design blev skabt.
- Bedre brugeroplevelse på mobile enheder. Onlinebutikken kan downloades som en app. Øget trafik og konverteringer både på mobil og på det almindelige websted. Webstedet er også blevet taget til sig som et nyttigt værktøj af personalet i kædens fysiske butikker.
- Det er hurtigt og nemt at trække-og-slippe sidedesignelementer med Adobe Commerce Page Builder. Content Staging giver dig mulighed for at planlægge ændringer, dvs. du kan oprette indhold på forhånd (kategorier, indholdssider, bannere på landingssider osv.). Andre Adobe Commerce-funktioner vil også blive introduceret gradvist.
- Hurtig indlæsning af side. Blandt andet bruges Shimmer-løsningen til at opnå en hurtigere brugeroplevelse.
- Produktinformation af høj kvalitet er vigtig, når der skal træffes en beslutning om at købe smykker. Akeneo PIM (Product Information Management) blev taget i brug, hvilket gør det muligt for Goldtime-teamet at bringe nye produkter hurtigere på markedet og berige de eksisterende produkter. Det er ikke længere nødvendigt at uploade omfangsrige filer, produkterne vises automatisk i berigelsen og kan straks planlægges af en medarbejder.
- For at øge produkternes tiltrækningskraft er der udarbejdet et grundigt analyseret og sammensat produktkort – herunder badges til bedre fremhævelse af produkterne i kataloget og produktvisningen.
- For at strømline købsprocessen blev der skabt en intuitiv specialløsning til kassen, hvor der ikke bliver spurgt om unødvendige oplysninger fra kunden.
- For at forbedre omnichannel-oplevelsen blev grænsefladen til NOOM analyseret og forbedret, så både kunderne i detailhandlen og i den fysiske butik får den samme behagelige oplevelse. Mulighed for at logge ind med Mobile-ID, Smart-ID og ID-kort.
- For at hjælpe kunderne med at finde de rigtige produkter hurtigt og for at undgå, at personalet skal bruge værdifuld tid på at analysere søgeresultater, blev den selvlærende AI-søgemaskine Klevu introduceret.
- Den automatiserede markedsføringssoftware Custobar blev indført for at målrette eksisterende kunder med tilbud.
Lumavs kunde siden 2017 – tak!
“Vi begyndte at arbejde sammen med Lumav i 2017, og da vi skiftede udvikler, var Lumavs første udfordring at genopbygge vores eksisterende e-shop. Lumav gjorde et fantastisk stykke arbejde med denne opgave, og det videre samarbejde er gået rigtig godt. Som en af de førende inden for estisk e-business har de et godt overblik over markedet og fremtidige tendenser. Vi betroede dem også opbygningen af vores nye e-butik og fik gode tekniske og forretningsmæssige råd om, hvordan vi kan give den bedste kundeoplevelse og differentiere os fra konkurrenterne.”
Indrek Kaju, Megafort OÜ E-handelschef